Waarom kozen jullie ervoor om te werken voor Clean Minds?
Dirk: “Ik was al actief als zelfstandige voor een ander schoonmaakbedrijf, gespecialiseerd in dampkapreiniging. Deliva was eenn klant van ons, dus ik kende het bedrijf en zijn directie al zeer goed. In 2019 staken we de koppen bij elkaar en kozen we voor een samenwerking. We wilden verder gaan dan de reguliere schoonmaakbedrijven, maar werk maken van een full-service dienstverlening, inclusief herstellingen en onderhoud. Ik kon dus al mijn ervaring en expertise in de strijd gooien. Ik wil bij deze dan ook mijn dank aan de directie benadrukken, voor het vertrouwen en onze vlotte samenwerking.”
Roberte: “Ik was actief in de eventsector en dus niet anders gewend dan plannen, brandjes blussen en ad hoc oplossingen bedenken. En laat dat nu net de kwaliteiten zijn die Clean Minds zocht. We voelden beiden meteen dat het goed zat.”
Hoe belangrijk is teamwork binnen jullie dienst?
In koor: “Enorm belangrijk.”
Dirk: “De complexiteit van de opdrachten vergt veel overleg. In die korte periode zijn Roberte en ik al heel goed op elkaar afgestemd. Maar niet alleen tussen ons is een goede samenwerking belangrijk. De band met de medewerkers op de baan is ook heel sterk. Ik kan hen alles vragen, en dat gaat soms ver: we werken voor de horeca, dus moeten we rekening houden met hún timing en sluitingsuren. Dat vergt veel flexibiliteit. Je moet het maar doen. Zonder onze mensen zouden we nergens staan.”
Werken jullie soms samen met andere diensten binnen Deliva en Umami?
Dirk: “Jazeker, we zijn in feite het kleinste lid van de Deliva-familie, maar daar zit net onze kracht. We zijn heel flexibel, maar genieten wel van alle voordelen van een grote groep. Zo kunnen we altijd rekenen op de expertise van andere diensten. Denk maar aan boekhouding, marketing, technische dienst, logistiek, HR, legal en IT. Daarnaast hebben wij een uitstekende samenwerking met alle accountmanagers van Umami Catering, welke een zeer grote win-win situatie is voor iedereen. In plaats van via tien verschillende kanalen te moeten gaan, kunnen wij uitzonderlijk snel schakelen. Dat appreciëren de klanten natuurlijk.”