Team in de kijker: Fedasil Klein Kasteeltje

We zijn benieuwd. Hoe zijn jullie bij Umami terechtgekomen?
Ibrahim: “Ik heb nog in een gastronomisch restaurant gewerkt, maar de werkuren: pff die zijn echt niet te onderschatten. Toen ik een vacature bij Umami met betere uren zag, heb ik geen seconde getwijfeld.”
Laurent: “Voor mij ging het bijna hetzelfde. Wat me echt bevalt bij Umami is de familiale sfeer tussen zowel de teams als de directie én natuurlijk de vrijheid die we krijgen om onze job uit te voeren.”
Ibrahim: “Ze hebben bij UMAMI echt oog voor hun medewerkers, hun talenten en ze geven hen ook de kans om zich bij te scholen. Ik heb hier zelf ook nog opleidingen gevolgd. Bij Umami kiezen ze resoluut voor de persoonlijke aanpak.”

Fijn. En jullie hadden dus allebei al ervaring in het restaurantwezen, vanwaar die passie voor eten?
Laurent: “Ik ben er altijd door gefascineerd geweest, zeker door de sfeer die in hotels hangt. Dus ik besloot om naar de hotelschool in Namen te gaan. Daarna heb ik een graduaat in hotelmanagement behaald. Dus vooraleer ik in de horeca belandde, heb ik nog in Brusselse hotels gewerkt.”
Ibrahim: “Ik heb een managementdiploma op zak en was zelfstandige in import en export. Toen ik naar België verhuisde, besloot ik om iets te doen met mijn passie voor koken. Ik ben in een keuken aan de slag gegaan, terwijl ik opleidingen volgde. Ik heb ook nog bij Belgacom gewerkt en nu kan ik dus mijn studie-achtergrond en keukenervaring combineren.” (glimlacht)

En hoe voelt het om te werken voor een asielcentrum?
Laurent: ”Ik haal daar veel voldoening uit. We kunnen echt iets voor de bewoners betekenen en hun alledaags leven wat aangenamer maken. En dat overstijgt met gemak alle administratieve rompslomp dat werken voor een organisatie van de Belgische overheid met zich meebrengt.” (lacht)
Ibrahim: “Exact, het is het menselijke en sociale aspect dat het leuk maakt. Zo luister je natuurlijk ook naar de mensen hun voorkeuren die helemaal anders kunnen zijn dan de onze. Het team is er om hen zo goed mogelijk te bedienen.”

Jullie staan elke dag paraat met een volledig team. Wat is het belang daarvan?
Laurent: “De asielcentra liggen verspreid over heel België. Ervoor zorgen dat alle neuzen in dezelfde richting staan, kan soms een uitdaging zijn. Maar binnen het team van accountmanagers kennen de meesten elkaar al lang en we weten dus heel goed op elkaars sterktes in te spelen. Hoewel je wel voelt dat er zowel een Franstalig als Nederlandstalig groepje is. Ik ben de brug ertussen. Ik ben dus ook blij dat ik aan het begin van mijn carrière als accountmanager Nederlands geleerd heb.”
Ibrahim: “Het is ook aan ons om goede teams op de sites samen te stellen en ervoor hen te zijn, want zij staan in direct contact met de bewoners.”

Is er jullie wat grappigs bijgebleven?
Ibrahim: “Mijn sollicitatiegesprek heb ik in het Nederlands gedaan, maar daarna heb ik het nooit meer gesproken, ik weet zelfs niet meer hoe. Ik heb het tijdens mijn loopbaan hier gewoonweg niet meer moeten gebruiken.”
Laurent: “Toen ik startte als junior district manager jaren geleden, heeft mijn mentor me meegenomen naar een presentatie in Genk. Ik heb daar toen echt geen woord van begrepen, ik knikte alleen maar. Die dag heb ik besloten om Nederlands te leren.” (lacht)

Fun facts
Sfeermaker van de groep:
Als we kijken naar alle accountmanagers bij Umami is dat zeker Christel Grosjean.
Flauwste grappenmaker: Laurent twijfelt niet: Ibrahim.
Een muziekweetje: Ibrahim luistert wel eens naar Qmusic.
Bijzondere hobby’s? Ibrahim is een echte doe-het-zelver, Laurent vind je vaak op de fiets.
De beste raadgever: Laurent en Ibrahim wijzen heel snel naar elkaar.

Sluiten